【重要】AnyPASSチケット発券・入場についてのご案内
【Important】Information on AnyPASS Ticket Issuance and Entry

チケットをご購入いただいたお客様は、公演日当日スムーズにご入場いただくために、以下1~5を必ず事前にお手続きの上、ご来場をお願いいたします。
海外在住のお客様は、通信環境の整ったお住まいの国で必ず事前にお手続きをお済ませください。

本公演は、お一人様1枚チケットをお持ちいただきご入場いただきますので、同行者様も全員必ずご来場前までに下記をご確認の上、お手続きをお願いいたします。
お手続きをされていない場合、ご入場までにお時間がかかり、開演時間に間に合わない可能性がございます。

For customers who have purchased tickets, please make sure to complete the following steps steps 1 to 5 in advance for a smooth entry on the day of the performance.
For customers residing overseas, it is also necessary to complete these procedures in a country with a stable communication environment where you live.

This event requires each individual to have one tickets for entry, so please ensure that all your companions also check the following and complete the necessary procedures before attending.
If the procedures are not completed, entry may be delayed, and there is a possibility of not making it in time for the start of the event.

1.「AnyPASS」アプリのダウンロード

※チケットの受取にはスマートフォン専用アプリ「AnyPASS」のダウンロード及び利用登録(無料)が必要となります。
アプリは以下よりダウンロードをお願いいたします。

【iPhoneをご使用の場合】 App Store
https://apps.apple.com/jp/app/id1509651539
【Androidをご使用の場合】 Google Play
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.anypass.android

■対応OS
iPhone:iOS14以降
Android:Android9.0以降(※一部機種を除く)

1.Download the "AnyPASS" app

※To receive the tickets, you will need to download and register for the smartphone compatible app "AnyPASS" (free of charge).
Please download the app from the following links.

【For iPhone users】 App Store
https://apps.apple.com/jp/app/id1509651539
【For Android users】 Google Play
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.anypass.android

■Supported Operating Systems
iPhone: iOS 14 or later
Android: Android 9.0 or later (excluding some models)

2.AnyPASS新規利用登録

※スマートフォンに「AnyPASS」アプリをダウンロード後、AnyPASS利用登録・SMS認証(iOS端末(iPhone)をご使用の場合)・+IDアカウントの連携を行ってください。
※iOS端末(iPhone)でSMS認証ができなかった方は、しばらくお待ちいただくと電話発信による電話番号認証の画面が表示されますのでそちらをお試しください。SIMカードが入っていない端末や、電話番号を取得していない端末では、「AnyPASS」アプリをご利用いただけません。
※SMS認証後、+IDアカウントを既にお持ちの方はAnyPASSと連携していただき、お持ちでない方は+IDアカウントの新規作成後に連携をお願いいたします。

初めてのAnyPASSはこちら
新規利用登録方法はこちら
iOS端末(iPhone)でSMS認証ができない方はこちら
+IDについての詳細はこちら

2.Sign up for AnyPASS

※After downloading the "AnyPASS" app on your smartphone, please proceed with AnyPASS registration, SMS authentication(If you are using an iOS device (iPhone)), and linking your +ID account.
※For those who were unable to complete SMS authentication on iOS devices (iPhone), please wait for a while, and you will see a screen for phone number verification through phone call. Please try that option. Devices without a SIM card or devices that haven't acquired a phone number cannot use the "AnyPASS" app.
※After SMS authentication, those who already have a +ID account, please link it with AnyPASS. For those who don't have a +ID account, please create a new one and then link it.

First AnyPASS here
New registration for process here
Unable to complete SMS authentication(If you are using an iOS device (iPhone)) here
Details of +ID here

以下3~5のお手続きはイベント表示開始日(発券開始日)以降にお手続きをお願いいたします。
発券が開始されましたらチケットご購入時にご登録いただいたメールアドレス宛てに、発券開始のご案内メールをお送りいたします。

◆イベント表示開始日(発券開始日)◆<予定>
  • 2024年2月7日(水) 東京ドーム
     →2023年12月18日(月)15:00~
  • 2024年2月8日(木) 東京ドーム
     →2023年12月19日(火)15:00~
  • 2024年2月9日(金) 東京ドーム
     →2023年12月20日(水)15:00~
  • 2024年2月10日(土) 東京ドーム
     →2023年12月21日(木)15:00~
◆座席番号表示開始日◆<予定>
  • 2024年2月7日(水) 東京ドーム
     →2024年2月6日(火)15:00~
  • 2024年2月8日(木) 東京ドーム
     →2024年2月7日(水)15:00~
  • 2024年2月9日(金) 東京ドーム
     →2024年2月8日(木)15:00~
  • 2024年2月10日(土) 東京ドーム
     →2024年2月9日(金)15:00~

The procedures outlined in steps 3 to 5 should be completed after the event display start date (E-ticket issuance start date).
When tickets issuance begins, we will send a notification email about the start of tickets issuance to the email address you provided at the time of tickets purchase.

◆E-Ticket Delivery (Issuance)
  • Feb 7 (Wed),2024 Tokyo Dome
     → Dec 18 (Mon),2023 3:00PM –
  • Feb 8 (Thu),2024 Tokyo Dome
     → Dec 19 (Tue),2023 3:00PM –
  • Feb 9 (Fri),2024 Tokyo Dome
     → Dec 20 (Wed),2023 3:00PM –
  • Feb 10 (Sat),2024 Tokyo Dome
     → Dec 21 (Thu),2023 3:00PM –
◆Seat Number Displayed
  • Feb 7 (Wed),2024 Tokyo Dome
     → Feb 6 (Tue),2024 3:00PM –
  • Feb 8 (Thu),2024 Tokyo Dome
     → Feb 7 (Wed),2024 3:00PM –
  • Feb 9 (Fri),2024 Tokyo Dome
     → Feb 8 (Thu),2024 3:00PM –
  • Feb 10 (Sat),2024 Tokyo Dome
     → Feb 9 (Fri),2024 3:00PM –

3.チケットの受取方法

※イベント表示開始日(発券開始日)以降に「AnyPASS」アプリを起動すると、チケットご購入時にご登録された携帯電話番号の端末にAnyPASSが登録されている場合、チケット受取のお知らせが表示されます。
※ご購入時にご登録された携帯電話番号の端末に受取可能なチケットがある場合のみAnyPASSにチケットが表示されます。チケットが表示されない場合はご購入時の携帯電話番号を誤って入力している可能性がございますので、ご自身で申込内容をご確認ください。
※AnyPASSにご登録後、チケットの受取をされないと当日ご入場いただけません。イベント表示開始日(発券開始日)以降に必ずご自身でAnyPASSをご確認いただくようお願いいたします。

チケットの受取方法はこちら

3. Receive the Tickets

※When you launch the "AnyPASS" app after the event display start date (E-ticket issuance start date), if AnyPASS is registered on the mobile phone number you provided at the time of ticket purchase, you will receive a notification about tickets pickup.
※Only tickets that are associated with the mobile phone number registered at the time of purchase will be displayed in AnyPASS. If you don’t see your tickets, please check your application details as there may be an error in the mobile phone number you entered during the purchase.
※After registering with AnyPASS, if you don't receive your tickets, you will not be able to enter on the day of the event. After event display start date (E-ticket issuance start date) please be sure to check AnyPASS.

How to receive the Tickets here

4.チケットの分配方法

※本公演は、お一人様1枚チケットをお持ちいただきご入場いただきますので、2枚以上ご購入のお客様は同行者様へチケットの分配をお願いいたします。
※ご購入者様分のチケットは他の方に分配・譲渡出来ませんのでご注意ください。
※同行者様も全員AnyPASSをダウンロードしていただき、AnyPASS利用登録・SMS認証(iOS端末(iPhone)をご使用の場合)・+IDアカウントの連携が必要となります。
ご登録後に分配されたチケットの受取を完了させてください。

分配方法はこちら

4.Tickets distribution

※For this performance, each individual must have one tickets for entry. If you purchase two or more tickets, please distribute them to your companions.
※Please note that tickets purchased by the buyer cannot be distributed or transferred to others.
※All companions must also download AnyPASS and complete the AnyPASS registration, SMS authentication(If you are using an iOS device (iPhone)), and linking the +ID account. After registration, please receive the distributed tickets.

How to distribute the Tickets here

5.イベント当日の入場方法

※会場の入場口でQRコードの認証を行いますので、アプリのHOME画面を表示して、入場口にお進みください。QRコードのスクリーンショットや、画面キャプチャー等ではご入場出来ません。
※本公演は、お一人様ずつQRコードを表示いただきご入場となります。ご購入者様・同行者様全員1~4が完了していない場合、ご入場までにお時間がかかり、開演時間に間に合わない可能性がございます。必ずご来場前までにAnyPASSのダウンロード・利用登録、チケットの受取・分配をお済ませください。
※会場周辺は電波が悪く、開演直前は入場口が大変混み合います。開演時間に間に合わない場合もございますので、お時間に余裕を持ってお早めにお越しくださいますようお願い申し上げます。
また、会場内も電波が悪い場合があり、ご入場後にご自身の座席番号が分からなくなるお客様がいらっしゃいます。座席番号は表示開始された際に、スクリーンショット等で必ず保存をお願いいたします。

入場方法はこちら

5.The entry process on the day of the event

※At the entrance of the venue, the staff will scan QR code, so please display the app's HOME screen and proceed to the entrance. You cannot enter using a screenshot or screen capture of the QR code.
※For this performance, each person must display their QR code for entry. If any of the steps 1 to 4 for both the purchaser and their companions are not completed, it may take longer for entry, and there is a possibility of not making it in time for the start of the event. Please make sure to download, register with AnyPASS, receive, and distribute the tickets before your arrival.
※The area around the venue has poor signal reception, and just before the start of the event, the entrance can become very crowded. Please arrive with plenty of time to spare, as there is a risk of not making it in time for the start of the event.
Also, there may be poor signal reception inside the venue, and some customers may lose track of their seat numbers after entry. When the seat numbers are displayed, please be sure to save them, for example, by taking a screenshot.

The entry process on the day of the event here

各お手続きに関しまして、動画での説明もございます。
ご不明な点がございましたら下記と併せてお手続きを進めていただきますようお願い申し上げます。

There are also video explanations available for each procedure.
If you have any questions, please proceed with the procedures while referring to the following.

AnyPASS公式動画

  1. 新規利用登録
  2. ご購入者様のチケット受取&分配方法
  3. 同行者様のチケット受取方法

【AnyPASS Official Videos】

  1. User registration
  2. Receive and distribute tickets for purchasers
  3. Receive the tickets of companion tickets

【AnyPASSに関するお問い合わせ】

ヘルプ https://faq.anypass.jp
ヘルプで解決されなかった場合はこちらへお問い合わせください。
AnyPASS事務局(Taylor Swift来日公演専用) 営業時間:平日13:00~17:00
https://store.anypass.jp/contact_taylor

チャットBOT
https://chat.sokres.ai/chat/788e822a-e43b-4b1e-97df-385d945f1def

【AnyPASS Contact Information】

HELP https://faq.anypass.jp
If your issue was not resolved in the HELP, please contact us here.
AnyPASS Office(Exclusive for Taylor Swift) Hours of operation:Weekdays Monday to Friday from 1:00PM - 5:00PM
https://store.anypass.jp/contact_taylor

CHAT BOT
https://chat.sokres.ai/chat/788e822a-e43b-4b1e-97df-385d945f1def

FAQ

スマートフォン専用アプリ「AnyPASS」とは何ですか?

AnyPASSは電子チケット発券アプリです。
ご購入いただいたイベントのチケットを、発券・管理する「スマートフォンアプリ」となっております。
海外の携帯電話番号でも利用登録が可能です。
なお、各種手続きや、操作方法の詳細につきましては、下記ヘルプをご参照ください。

【AnyPASSヘルプ】
https://faq.anypass.jp/
チケットの申込方法や、購入したチケットの購入履歴・手続きに関する不明点はチケット購入サイトにてご確認ください。
What is the smartphone-exclusive app “AnyPASS”?

AnyPASS is an electronic ticket issuance app.
It is a smartphone app for ticket issuance and management for events you have purchased.
You can register and use it with an overseas mobile phone number.
For details on various procedures and operating instructions, please refer to the HELP below.

【「AnyPASS」 -HELP-】
https://faq.anypass.jp/
Ticket application procedures and any inquiries about the purchase history and procedures for purchased tickets should be verified on the ticket purchase website.
チケット申込詳細の確認方法を教えてください。

ご購入された受付によって確認方法が異なります。
下記よりそれぞれご確認ください。

    【ローソンチケット国内受付】
  1. ローチケTOPページ<https://l-tike.com/>にアクセス
  2. 左上の三本線のボタンをクリック
  3. 申し込み履歴をクリック
  4. マイページにログイン
  5. 申込履歴閲覧
  6. 詳細ボタンをクリック
  7. 申込詳細閲覧
    【ローソンチケット海外受付】
  1. ご購入いただいた受付にそれぞれアクセス
    ローソンチケット先行受付(抽選)<https://l-tike.com/st1/taylorswift1>にアクセス
    ローソンチケット2次先行受付(抽選)<https://l-tike.com/st1/taylorswift2>にアクセス
    ローソンチケット追加販売(先着)<https://l-tike.com/st1/taylorswift-pre>にアクセス
  2. サイト内のMy Pageボタンをクリック
  3. エントリー時に登録した「メールアドレス」「電話番号」「パスワード」を入力しログイン
  4. マイページにログイン
  5. 申込履歴閲覧
  6. detailボタンをクリック
  7. 申込詳細閲覧
対応機種・推奨環境を教えてください。

AnyPASSの対応機種・推奨環境の詳細は、下記よりご確認ください。
アプリのご利用には、「電話番号取得済みのSIMカード」及び「インターネットへの接続」が必要となります。

【対応機種・推奨環境】
https://faq.anypass.jp/anypass/detail?site=VB91N06U&id=67
SIMカードなし、携帯電話番号を持っていませんが、利用できますか?

SIMカードを入れていない端末や携帯電話番号を取得していない端末では、AnyPASSをご利用いただけません。
またフィーチャーフォン(ガラケー)の場合もAnyPASSはご利用いただけません。 公演日までにAnyPASSが利用可能な端末のご用意をお願いいたします。

WEB有効期限切れ表示でアプリが起動できません。

AnyPASSを起動する際は、ご利用端末の時間設定が日本時間に設定されている必要があります。
海外でAnyPASSをご利用いただく場合は、ご利用の端末の時間設定をご確認いただき、端末の再起動を行った上でAnyPASSの起動をお試しください。
Wi-Fi接続にてアプリを起動している場合は、他の回線での起動もお試しください。
ご利用の端末の操作やインターネットの接続方法に関するご不明点は、ご利用端末の取扱説明書や該当の窓口にてご確認ください。

表示言語の切り替えの仕方がわかりません。

AnyPASSアプリの表示言語は、「日本語」「英語」の切り替えが可能です。
表示言語の切り替えは、アプリ画面の左下に表示される「Language」ボタンより、設定いただけます。
「Language」ボタンが表示されない場合は、アプリを再起動してからお試しください。

AnyPASSアカウントの共有はできますか?

AnyPASSアカウントは、他の方と共有できません。
利用登録の際は、ご利用いただくご本人様の情報をご登録いただくようお願いいたします。

SMS認証ができません。

AnyPASS利用登録時に、SMSが正しく送信されない場合は、下記をご確認ください。

  • SMSの送信が可能なスマートフォンをご利用いただいているか。
  • 海外へのSMS(国際SMS)の利用が可能な設定がされているか。

SMS認証は、送信のみとなり、受信メッセージはございません。

デュアルSIMを利用しており、登録したい携帯電話番号でうまく認証されません。

デュアルSIMにて複数の携帯電話番号を利用されており、AnyPASSの利用登録時に携帯電話番号の選択ができない場合は、「電話をかけるときに使う標準SIMカード」等の設定をご確認ください。
通話で使用する電話番号をAnyPASSの利用登録をいただく携帯電話番号に設定の上、再度お試しください。
端末の設定確認後は、「AnyPASSアプリの削除」「端末の再起動」を行い、アプリを再インストールの上で再度登録をお試しください。

電話認証画面が出てきません。

AnyPASSアプリを削除の上、再ダウンロードして操作をお試しください。
アプリの初回起動時に「通話の発信と管理」の許可を求めるメッセージが表示される場合は、電話番号の認証に必要な設定のため、必ず「許可」をご選択ください。
拒否の設定をしてしまった場合は、アプリを再ダウンロードして登録操作を行ってください。

携帯電話番号を持っていますが、非通知発信になります。

非通知設定のまま電話番号認証をされている可能性があります。
ご利用いただいている端末の「電話番号の通知設定」をご確認いただき、非通知での発信となっている場合は、通知する設定にご変更の上、認証をお試しください。
電話発信の際は、端末の標準アプリをご利用ください。
IP電話での利用登録はできません。
日本国内で契約の携帯電話をご利用の場合は、070、080、090で始まる携帯電話からお試しください。 Wi-Fiをご利用の場合は、キャリア回線に切り替えて操作をお試しください。

また、「楽天モバイル」をご利用の場合、別途「発信者番号非通知」の設定変更が必要となる場合がございます。
ご利用端末の設定と併せて、「my楽天モバイル」等の契約者専用サイトにて、下記の点を確認ください。

  • 「国際SMSの送信設定」が許可されているか。
  • 「電話番号通知」が許可されているか。

契約者専用サイトの確認方法や、詳しい手続き方法については、楽天モバイルのオフィシャルサイトや、お問い合わせ窓口にてご確認ください。

新規登録をしたいのに、「この電話番号はすでに登録がある」と表示されます。

利用登録の際に、「電話番号の認証」を複数回行った場合、「この電話番号はすでに登録がございます」と表示される場合があります。
以前にAnyPASSのご登録を完了されたことがない場合は、「新規登録へ」をご選択の上、手続きをお願いいたします。

「+ID」の連携は必須ですか?

AnyPASSのご利用の際は、+IDとの連携が必須となりますが、AnyPASSと+IDは異なるサービスとなっております。
+IDの登録情報(電話番号等)を変更した場合でも、AnyPASSの登録情報は変更されません。
新規利用登録の際や、ホーム画面上にお知らせが表示されている場合は、AnyPASSと+IDの連携手続きをお願いいたします。
+IDにログイン後、連携を許可していただく必要がございます。
+IDをお持ちでない場合は、新規登録をお願いいたします。
連携した+IDは、新規利用登録完了後、「プロフィール確認/変更」よりご確認いただくことが可能です。
+IDのサービス詳細につきましては、下記よりご確認ください。

【+IDについて】
https://plus-id.jp/top.html

新規登録をしたいのに、「この電話番号はすでに登録がある」と表示されます。

利用登録の際に、「電話番号の認証」を複数回行った場合、「この電話番号はすでに登録がございます」と表示される場合があります。
以前にAnyPASSのご登録を完了されたことがない場合は、「新規登録へ」をご選択の上、手続きをお願いいたします。

「+ID」の登録方法・連携方法がわかりません。

+IDの登録方法・連携方法につきましては、下記手順をご確認ください。

  1. ログインボタン下にある「+IDをお持ちではない方」をクリック
  2. 「+ID新規登録」画面にて登録希望のメールアドレスとパスワードを入力し「登録」ボタンをクリック
    パスワードはお客様にて任意で設定ください
  3. 「+ID登録・変更確認」のメールが届いたら、本文にある「登録・変更完了手続きへ進む」を選択
  4. 個人情報の登録完了後、「AnyPASSへ」をクリック
  5. 「+IDと連携する」をクリック
  6. ご登録されたメールアドレスとパスワードを入力し「ログイン」をクリック
「+ID」から「認証確認メール」が届きません。

+IDをご登録いただく際の認証確認メールが届かない場合は、下記をご確認ください。

  • 誤ったメールアドレスを登録していないか。
    ご利用のメールアドレスを確認の上、再度お手続きをお試しください。
  • メールソフトの受信トレイ以外のフォルダへ振り分けられていないか。
    メールソフトに設定されたフィルタ(自動振り分け機能)により、別のフォルダに格納されている場合があります。
    迷惑メールフォルダや、他のフォルダへ振り分けられていないか確認してください。
  • ドメイン指定受信、アドレス指定受信を設定していないか。
    +IDとAnyPASSそれぞれのドメイン「plus-id.jp」「anypass.jp」からメールが受信できるよう設定をお願いいたします。
  • 迷惑メール設定をしていないか。
    迷惑メール防止機能を利用している場合、メールが届かない可能性があります。

設定や解除方法については、ご利用の端末やメールサービスによって異なりますので、ご利用端末の取扱説明書や該当の窓口でご確認ください。
また、お客様ご自身で受信設定をされていない場合でも、携帯会社独自のメールルールや、セキュリティ設定の強度など他設定により、メールが受信されない場合があります。

新規登録を行っていただいた後、24時間以内は、「同一メールアドレスでの再手続き(認証確認メール送信)」が行えません。
24時間以内にお手続きをお試しいただいた場合、「このメールアドレスは既に存在します」とのエラーが表示されます。
再度+IDの登録操作をお試しいただく際は、24時間経過後にお手続きください。
上記をお試しいただいた後も改善がみられない場合は、他のメールアドレスでの登録操作をお試しください。

+IDログイン時に「アカウントは一時的に停止されております」と表示されます。

+IDの登録方法・連携方法につきましては、下記手順をご確認ください。

+IDのパスワード再設定をお試しください。
パスワードの再設定は、+IDのログイン画面下部の「パスワードを忘れた方はコチラ」よりお手続きが可能です。

分配方法がわかりません。

各公演のチケットを複数枚購入されている場合は、「SMS・メール・LINE・QRコード」を使用して、同行者様にチケットの分配をお願いいたします。
ご購入者様分のチケットは、分配・譲渡できません。
購入したチケットを、すべて分配することはできませんのでご注意ください。

なお、分配手続きに関する詳細や、操作方法などにつきましては、下記よりご確認ください。

【分配方法について】
https://anypass.jp/beginner/share.html

分配手続き中にエラーが出ます。

チケットに「受け取り依頼中」のステータスが表示されている場合は、チケットの分配を既に行っている可能性がございます。
分配手続きが正しく行えなかった場合は、「依頼を取り消す」ボタンを押下し、再度分配手続きをお試しください。
分配チケットを受け取る前にエラーが発生した場合は、ご購入者様のアプリ内での操作が必要となります。

分配のキャンセルはできますか?

同行者様がチケットを受け取る前の場合、ご購入者様の「依頼を取り消す」ボタンより分配のキャンセルが可能です。
また、受け取り完了後であってもご入場前であれば同行者様の「チケットを返す」ボタンよりチケットの返却が可能です。
操作方法は、下記よりご確認ください。

【分配したチケットのキャンセル方法について】
https://faq.syncanswer.jp/anypass/detail?site=VB91N06U&id=76

購入者のチケットは譲渡できますか?

AnyPASSアプリにてお受け取りいただいた、ご購入者様分のチケットは、他の方に分配・譲渡することはできません。
ご来場できなくなった場合は、後日実施予定の公式リセールサービスをご利用ください。
VIPパッケージとBOX SEATは公式リセールサービス対象外となりますので、あらかじめご了承ください。

分配できているかわかりません。

分配したチケットの受け取りが完了している場合は、分配手続きを行ったチケットに「受け取り完了しました。」と表示がされます。
チケットのご購入者様のAnyPASSアプリ内に「受け取り完了しました。」と表示されている場合は、分配したチケットをお受け取りいただいた同行者様へ、「マイイベント」内のチケット情報をご確認いただくようお伝えください。

連席で分配する方法を教えてください。

チケットを分配される際は、「マイイベント」のチケット一覧画面に表示される上部のチケットから順番に分配手続きをお願いいたします。
上部のチケットから順番に分配手続きを行った後、最後にお手元に残る1枚が「ご本人様分のチケット」となります。
間をあけて分配をした場合、連席にならなくなりますのでご注意ください。
また、各サイトにてご案内している通り、チケットを複数枚購入した場合でも、必ず隣の座席になるとは限りません。あらかじめご了承ください。
なお、座席に関するお問い合わせにつきましては、一切お答えできません。
座席位置の詳細は、当日会場にてご確認をお願いいたします。

分配してもらったチケットの受け取り方がわかりません。

分配されたチケットをお受け取りいただく際は、下記手順をご確認ください。

  1. AnyPASSアプリをダウンロードして、AnyPASS及び+IDに登録またはログインする
  2. チケットの持ち主から「SMS・メール・LINE・QRコード」等で送られた、「受け取り用URL」をクリック
  3. 「アプリでチケットを受け取る」を選択し、AnyPASSアプリを立ち上げる
    AnyPASSをダウンロードされていない場合は、ダウンロード画面に遷移します
  4. AnyPASS内の、チケットのお受け取りに関するお知らせの「確認する」をクリック
  5. 表示された公演情報を確認の上、「チケットを受け取る」をクリック
購入者と同行者別々に入場できますか?

「家族や友人にわたす」にて、事前にチケットの分配が完了しており、ご購入者様と同行者様がそれぞれAnyPASSアプリ内にチケットをお持ちの状態であれば、別々での入場が可能です。

リセールはいつからですか?

リセール実施時期や詳細は決まり次第、来日公演サイト<https://taylorswift-theerastour.jp/>にてご案内いたします。

スクリーンショットで入場できますか?

QRコードのスクリーンショットや、画面キャプチャー等でのイベント参加はできません。
ご入場の際は、必ず、ご利用のスマートフォンにAnyPASSをダウンロードした状態でご来場ください。
ホーム画面のQRコードは一定時間で更新されるため、ご利用の際はインターネットへの接続が必要となります。

携帯の充電が切れたらどうすればいいですか?

ご入場の際には、チケットをお受け取りいただいたスマートフォンが必要です。
AnyPASSの表示ができない方はご入場いただけませんので、携帯電話は完全に充電された状態で入場口へお越しください。

Please tell me how to confirm the details you applied the tickets.

The method of confirmation varies depending on the purchase site.
Please check the following.

    【Lawson Ticket Overseas Sales】
  1. Access the receipt you received from your purchase.
    Lawson Ticket Pre-Sale(Lottery)<https://l-tike.com/st1/taylorswift1
    Lawson Ticket Second Pre-Sale(Lottery)<https://l-tike.com/st1/taylorswift2
    Lawson Ticket General On Sale(FCFS)<https://l-tike.com/st1/taylorswift-pre
  2. Click the “My Page” on the website.
  3. Enter the “email address,” “phone number,” and “password” you registered when entering, and log in.
  4. Viewing application history
  5. Click the “Detail”
  6. Viewing application details
Please tell me how to confirm the details you applied the tickets.

Please tell me the supported devices and recommended system requirements. You can check the supported devices and recommended system requirements for AnyPASS below.
To use the app, you need “SIM card with a registered phone number” and “internet connection”.

【Supported devices and recommended system requirements】
https://faq.anypass.jp/anypass/detail?site=VB91N06U&id=67

Can I use it without a SIM card and without a mobile phone number?

You can’t use AnyPASS on devices that do not have a SIM card inserted or do not have a mobile phone number registered.
AnyPASS can’t be used on feature phones either.
Please prepare a device that can use AnyPASS before the performance date.

The app cannot be launched due to web expiration.

When launching AnyPASS, the device's time setting must be set to Japan Time(JST).
When using AnyPASS overseas, please check your device's time settings and try restarting the device before launching AnyPASS.
If you are connected to Wi-Fi, please also try launching it on a different network.
For questions about device operation and internet connectivity, please refer to the user manual for your device or contact the appropriate support.

I don't know how to switch the display language.

AnyPASS app allows you to switch between “Japanese” and “English”.
You can switch the language using the “Language” option displayed in the lower left corner of the app screen.
If “Language” is not displayed, please restart the app.

Can I share my AnyPASS account?

You cannot share your AnyPASS account with others.
Please register the information of the account user themselves.

I cannot complete SMS verification.

When SMS cannot be sent correctly during AnyPASS registration, please check the following.

  • Are you using a smartphone capable of sending SMS?
  • Is your device set up to send international SMS messages abroad?

SMS verification is for sending only, and there are no received messages.

I am using dual SIM cards, and I am unable to authenticate with the phone number I want to register.

When using multiple phone numbers with dual SIM cards, if you are unable to select the desired phone number during AnyPASS registration, please check the setting for the “Standard SIM card for making phone calls”.
Please set the phone number for making calls to the mobile phone number you provided for AnyPASS registration and try again.
After confirming the device settings, please perform “Delete AnyPASS app” and “Restart the device”, then reinstall the app and try the registration process again.

The phone authentication screen is not appearing.

Please delete the AnyPASS app, then redownload it and try the operation again.
If a message requesting 'Permission for making and managing calls' appears during the initial launch of the app, please be sure to select “Allow” as it is necessary for the authentication of the phone number.
If you have set it to “Deny”, please redownload the app and proceed with the registration process.

I have a mobile phone number, but calls show up as“Call from private number“.

It's possible that the phone number authentication is being done while your phone is set to“private”.
Please check the “Phone number notification settings” on your device.
If the calls are set to be “private”, change the setting to show the number and try the authentication process again.
When making a phone call, please use the standard app on your device.
Registration using IP phone is not possible.
If you are using a mobile phone with a contract within Japan, please try using a mobile phone number starting with 070, 080, or 090.
If you are using Wi-Fi, please switch to the carrier network and try the operation.

I want to register as a new user, but it shows “This phone number is already registered”.

When performing “phone number authentication” multiple times during the registration process, you may see a message saying “This phone number is already registered”.
If you have never completed registration for AnyPASS before, please choose “Register as a new” and proceed with the process.

Is the linkage with “+ID” mandatory?

When using AnyPASS, it is mandatory to link with +ID. However, AnyPASS and +ID are separate services.
Even if you change the registration information (such as phone number) for +ID, the registration information for AnyPASS will not be updated.
When new user sign up or if there is a notification on the home screen, please proceed with the linkage process between AnyPASS and +ID.
After logging in to +ID, it is necessary to grant permission for the linkage.
If you don't have +ID, please proceed with a new registration.
You're able to see the linked +ID information on “Profile confirmation/Change“ after you signed up.
For details about +ID services, please check the information below.

【About +ID】
https://plus-id.jp/top.html

I don't understand how to register for +ID or link it.

The registration method and linkage method for +ID, please check the following steps.

  1. Click on “With no +ID“ below the login button.
  2. At the “+ID sign up” screen, enter your valid email address and password, then click the “登録 Register” button.
    Please set the password yourself.
  3. Once you receive the “+ID Registration/Change Confirmation” email, select “登録・変更完了手続きへ進むProceed to Complete Registration/Change Procedure” in the email body.
  4. After completing the registration of personal information, click on “AnyPASSへ To AnyPASS”.
  5. Click on “Wiith +ID”.
  6. Enter the registered email address and password, then click “Login”.
I am not receiving the “Authentication Confirmation Email” from +ID.

If you are not receiving the “Authentication Confirmation Email” when registering for +ID, please check the following:

  1. Make sure you have not registered an incorrect email address.
    Please verify your email address and try the procedure again.
  2. Check if the email has been redirected to a folder other than the inbox in your email software.
    It might be stored in a different folder due to filters (automatic sorting functions) set in your email software.
    Please check your spam or other folders for any redirection.
  3. Check if you have set up domain-specific reception or address-specific reception.
    Please configure your settings to allow emails from the domains “plus-id.jp” and “anypass.jp” for both +ID and AnyPASS.
  4. Check if you have not set up spam mail settings.
    If you are using spam mail prevention features, there is a possibility that emails may not be delivered. The settings or removal methods vary depending on your device or email service, so please refer to the user manual of your device or contact the relevant support. Additionally, even if you haven't personally configured receiving settings, emails may not be received due to mobile carrier-specific email rules or other settings such as security settings.

After completing the new registration, you cannot perform “reauthentication (sending of authentication confirmation email)” with the same email address within 24 hours. If you attempt the procedure within 24 hours, an error message “This email address already exists” will be displayed. Please wait for 24 hours before attempting the +ID registration process again. If the issue persists even after trying the above, please attempt registration with a different email address.

When logging in to +ID, the message 'The account is temporarily suspended' is displayed.

Please try resetting the password for +ID. Password reset can be done by clicking on 'you have forgotten your password“ at the bottom of the +ID login screen.

I don't understand the distribution method.

If you have purchased multiple tickets for each performance, please use “SMS, email, LINE, or QR code” to distribute tickets to your companions.
The tickets for the purchaser is not allowed to be distributed or transferred.
Please note that you cannot distribute all purchased tickets.

For details and instructions on the distribution process, please check below.

【About the distribution method】
https://anypass.jp/beginner/share.html

An error occurs during the distribution process.

If the distribution process cannot be completed successfully, please press the “Cancel Request” button and try the distribution process again.
If an error occurred before receiving the distributed ticket, it may require actions within the purchaser's app.

Is it possible to cancel the distribution?

If your companion has not yet received the ticket, you can cancel the distribution by using the “Cancel Request” button on the purchaser's app.
Additionally, even after the ticket has been received, your companion can return the ticket before entering the venue by using the “Return ticket to purchaser” button. Please refer to the instructions below for the procedure.

【Instructions for canceling the distributed tickets】
https://faq.syncanswer.jp/anypass/detail?site=VB91N06U&id=76

Are the tickets of the purchaser transferable?

The tickets for the purchaser, which you have received through the AnyPASS app, cannot be distributed or transferred to another person.
If you are unable to attend, please use the official resale service scheduled for a later date.
Please note that VIP packages and BOX SEAT are not eligible for the official resale service.

I don't know if it has been distributed.

If the ticket distribution process has been completed, the tickets for which the distribution process was performed will display “The receipt is complete.”.
If “The receipt is complete.” is shown within the AnyPASS app of the ticket purchaser, please instruct the companions who received the distributed tickets to check the ticket information in “My Events”.

Please explain how to distribute seats together.

When distributing tickets, please proceed with the distribution process in order from the top ticket displayed on the “My Events” ticket list screen.
After performing the distribution process in order from the top tickets, the last remaining ticket in your possession will be “your own ticket”.
Please be aware that if you distribute tickets with a gap in between, they may not be adjacent.
Also, as indicated on each site, even if you purchase multiple tickets, there is no guarantee that they will be in adjacent seats. Unfortunately, we cannot answer inquiries regarding seat placement.
Please confirm the details of your seat location at the venue on the day of the event.

I don't know how to receive the tickets that have been distributed to me.

To receive the tickets that have been distributed to you, please follow the steps below.

  1. Download the AnyPASS app. And sign up or log in to the AnyPASS and +ID.
  2. Click on the “Receive URL” sent by the ticket owner via “SMS, email, LINE, QR code”.
  3. Select “Receive tickets” and launch the AnyPASS app.
    If you have not downloaded AnyPASS, you will be directed to the download screen.
  4. Click “Confirm” on the notification within AnyPASS regarding the ticket reception.
  5. After confirming the displayed event information, click “receive the tickets”.
Can the purchaser and accompanying person enter separately?

If the distribution of tickets has been completed in advance through “Transfer” and both the purchaser and accompanying person have each tickets within the AnyPASS app, then separate entry is possible.

When does resale start?

We will inform you of the timing and details of the resale on the official website<https://taylorswift-theerastour.jp/> as soon as they are decided.

Can I enter with a screenshot?

You cannot participate in the event using a screenshot or screen capture of the QR code.
When entering, please make sure to have AnyPASS downloaded on your smartphone.
The QR code on the home screen is updated at regular intervals, so an internet connection is required for use.

What should I do if my phone runs out of charge?

When entering, you will need the smartphone from which you received the ticket.
If you cannot launch AnyPASS you will not be allowed to enter, so please make sure your mobile phone is fully charged when coming to the entrance.

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